søndag 24. mai 2009

Ut på tur i nydelig vær!



Dette har vært noen fantastiske fridager, uten tvil. I dag har jeg og Timmi vært i Trollkirka, et grottesystem med flere innganger og utganger som naturen og vannet har brukt millioner av år på å grave ut. Trollkirka består av tre grotter med trolsk og magisk stemning. For hundre år siden var det fire grotter, men den ene har rast sammen.



På bildet over står Timmi ved inngangen til den første grotta. Vi kom oss nesten helt inn til der fossen kommer ned, men pga mye vann og lave sko, måtte vi snu.



Den øverste grotta er ennå stengt av snø, så vi ruslet bare bort til vannet for å slappe av før vi startet på turen ned igjen. Dette er en tur som ungene gjerne blir med på og Timmi hadde en artig tur, sa han. Ablegøyene var det i hvert fall flere av. . .



LØRDAG

Hadde tenkt oss en tur på Nordneset lørdag etter frokosten, men der blåste det så veldig at vi snudde og gikk opp til Skottenvatnet i stedet. Knallblå himmel og sol. Min mor og alle tre barna mine ble med.



Veien opp er bratt, men det tar bare 1/2 time å gå opp, så det må jeg si er overkommelig for de fleste.



FREDAG

Den ultimate fjellturen med perfekt vær og utsikt.



Fredag gikk jeg og min svigerinne, Ingvill, opp på min hjemkommunes høyeste fjell. Kvannfjellet er 980 moh. og gir oss en fantastisk utsikt. På venstre side i bildet under ser vi Valletua, Skoften (den lille tua i midten) og spisse Jendemsfjellet som ser ut som en sukkertopp. På høyre side ser vi Lågheia og Skalten skimtes bak.



Bildet under viser Ingvill som sitter i le ved noen steinmurer som en gang i tiden hadde tak over seg. Da vi skulle skrive oss inn i boken, fikk jeg meg litt av en overraskelse. Der sto det: "Ha-ha-ha, mamma, jeg ble før deg!" Det viste seg at Timmi hadde vært der dagen før ilag med sin far. Luringen!



Det er en fryd å gå på fjellet når man kjenner at formen stiger for hver gang og det blir lettere. Jeg håper virkelig at jeg får tid til å holde den ved like. Vi får vel noen dager med regn nå, men jeg klager ikke etter at vi har hatt så fint vær så lenge.

Ønsker alle som er innom ei fin uke c",)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei. Dette er mannen din fra Heidrun.Jeg ser dere har att det fint i helga, Og det er bra.
Elsker deg, kjære
Ps jeg syns du er flink med barna våre

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så flotte turer!

Den lille dama skulle jeg gjerne hilst på. Å spise løk i store megder i den alderen er vel ikke helt vanlig ;) Flott jente. Vi vil ha flere sånne :)

S10ne sa...

Så flinke dere har vært! Flink å gå på nye steder også - der er ikke jeg mye flink, ikke i hverdagene ihvertfall....

Herlige bilder!!!!!!

Elisabeth sa...

Stine: Det er disse STIKK UT-postene som delvis motiverer meg, men det er jo utrolig kjekt å gå andre steder enn bare Skoften og Lågheia da.
Skal opp på Snipa på Eide i løpet av året, tenkte jeg.

-Mitt lille rede- sa...

Utrolig fine bilder, du har vært kjempeflink i lang tid nå! Godt at helsa holder så du kommer deg ut på disse turene dine, og ikke minst det beste er jo at helsa blir bedre! :-)))

Vittig at Timmi hadde skrevet i boka før deg! Flinke unga :-DD

Klem!

Eli Kristin Magnussen sa...

Så herlige bilder Elisabeth, fantastisk flotte turer dere har opplevd den siste tiden. Utrolig kjekt at barna trives med å gå i skauen (og Liverpool-fan som jeg er digger jeg draktene også, hi-hi)!! :P Syns at han Timmien din er en skikkelig spreking - veldig bra at han tok innersvingen på ho mor, for da går det vel en liten *... i henne for en annen flott tur, knis! :D

Fortsett med å dele flotte opplevelser. Ha en flott kveld videre - nå skal jeg slenge meg i sofaen og se 24!! :D