tirsdag 12. juni 2012


Det har blitt en del turer siden sist, men blogglysten er borte vekk, så jeg må virkelig ta meg selv i nakken for å lage et innlegg. De to første bildene er fra en av turene til Klempertåsen i Elnesvågen. Starter man turen fra Håset, kommer man ganske snart til et sted som er skiltet "ormesafari". Der er det store sjanser for å se orm. Jeg såg flere, men legger ut bilde av den første jeg møtte på. Ved gapahuken er det Stikk UT-post, så den må jeg ha med.


I mai gikk jeg, jentene, Timmi, mamma og Bonnie på Skottenvatnet. En bratt, kort tur fra skytebanen på Skotten.


I pinsen var vi på båttur til Ikornneset/Sykkylven. Da benyttet vi anledningen til å gå på Stavekollen. Vi var mange som gikk ilag, men bare to av jentene er med på dette bildet fra varden med utsikt over Sykkylven. Småbåthavna skimtes også der nede til venstre for Sykkylvsbrua.


Nå på fredag gikk jeg alene på Jendemsfjellet for å hente Stikk UT-koden der i nydelig vær. Godt med fridag.


I helga har det vært dugnad på Grisvåglærå hvor det blant annet er blitt forlenget tursti fra Gristoppen til en rundtur på ca. 1,5 km. Søndag var det åpning av den nye stien og mange deltok :o)

I dag har jeg vært i Trollkirka, men har ikke bilder fra turen til å publisere akkurat nå. Mulig det kommer senere. Nå mangler jeg bare en Stikk UT-kode fra Fræna, så har jeg alle 10. Den skal hentes neste uke. I mellomtiden blir det kanskje noen turer i Rauma??

3 kommentarer:

Unknown sa...

Flotte bilder av flotte turer!! Likte veldig godt bilde fra Sykkylven.
Takk for hyggelig kommentar hos meg, du må ta deg en tur til Midsund på tur nå når du er ferdig i Fræna. Jeg også holder på med de Stikk-ut postene. Har 10 av 12 her ute. Så blir nok noen utenfor kommunen etterhvert også!! Kjekt å lese bloggen din. Håper du får mer lyst til å skrive etterhvert:))
Ha ei fortsatt fin uke!!

Liv Janne sa...

Masse fine turer her :) Blogglysta kjem og går, og når ein er masse i aktivitet, så har ein ikkje alltid så mykje tid og overskot til å blogge heller... Så artig at du nemnte Alden i kommentaren din til meg - eg var der nemleg for to dagar sidan med jobben. Det er andre gang eg er på toppen, og det var kjempeflott: blå himmel og nærast vindstille. Ca. 1 times gange opp i roleg gåtempo. Så reiser de forbi med båten, så må de absolutt ta turen opp! Ha ein fin, fin sommar!

Eli Kristin Magnussen sa...

Mange flotte turer og bilder fra flotte topper. Nydelig terreng og utsikt - med unntak av det lille krypet som koste seg i gresset! :D

Håper blogglysten din kommer tilbake, men den er vel litt fraværende hos oss alle til tider. Mai og juni er grådig hektisk, så da må det prioriteringer til ;)

Nyt båtlivet og flotte turer både med og uten barn. Jeg er forferdelig rastløs nå og har stort behov for å komme meg i fjellet og GÅÅÅÅ! :D

Nyt onsdagen videre og god helg, antar at du har mange spreke planer! ;)