søndag 23. oktober 2011

Natursti rundt Skarvatnet


12 km fra Molde på RV64 i retning Eide, finner vi naturstien rundt Skarvatnet 212 moh. ved Eventyrlige Skaret. I går var eldstejenta i bursdagsselskap, så da tok jeg med minstejenta og bestevenninna hennes for å gå tur. Denne turen er også en av årets Stikk UT poster i Fræna kommune. 


Stien er fint gruset opp, og man kan gjerne ta med barnevognen eller sykkelen på denne turen. Langs hele veien er det også fine informasjonsskilt om natur- og dyreliv på Skaret. Flere steder er det også satt ut hvile- og rastebenker. Turen er på ca. 3,2 km og tar omtrent en time å gå med barn.


Etter turen premierte jeg jentene med softis og kuleis ved Eventyrlige Skaret. Det fortjente de uten tvil :)

I dag har de vært i kirka og fått hver sin 4-årsbok. De er kjempestolt!

2 kommentarer:

Eli Kristin Magnussen sa...

Så herlig, vel fortjent med is!! :D Så flinke jentene dine er til å gå på tur, men jeg ser du er kjempeflink til å inspirere. Stas å ta med venner, plutselig er alt mye lettere også ;)

Herlige turbilder både fra i dag og i innlegget under her. Misunnelig! Har sittet på ræva og spist kaker i ei hel uke til ende føles det som. I tillegg plaskregner det hver eneste dag. Ser ut til at dere har fått mye bedre høstvær hos dere. Jeg sier bare - NYYYYYYT det! :D

Stor klem,
Eli Kristin

Eli Kristin Magnussen sa...

Tamtam - du vant 3. premien av min give-away!!! Gratulerer så mye! Send meg en epost på mail eli.magnussen@enivest.net med navn og adresse! Kjekt at du ble med, hihi!

Ha en super søndag, Elisabeth!