tirsdag 7. april 2009

Raudtua



I dag hadde jeg planer om å vaske hus siden jeg venter mange middagsgjester i morgen, men ombestemte meg ganske fort da jeg fikk øye på solen. DEN skal nytes til det fulle.
Jeg tok turen opp på Raudtua på Skarset. En kjempeflott tur.



Utsikten er upåklagelig. På bildet over ser vi Farstadsanden, Nordneset og Stemshesten helt til høyre. Har planer om å komme meg oppå Stemshesten i løpet av året også. Utsikten var fantastisk både til Eide, Farstad, Bud, Bjørnsund, Moldealpene og jeg kunne også se Jendemsfjellet.



Her er Stemshesten til venstre og Melen til høyre. De to fjellene henger sammen og jeg har vært på Melen flere ganger. Man kan gå opp på Melen, bort til Sjurvarden og helt ytterst ut på Stemshesten. Det får bli årets mål i tillegg til Prekestolen.

GOD PÅSKE Y Y Y

PS! Nå må jeg bruke kvelden til husarbeid i stedet..:-(

5 kommentarer:

inger lises hjem sa...

oi dette så deilig ut.
Kan abefale tren fra Melen til Sjurvarden eller stemshesten alt etter hva man kaller den, men må absolutt si at turen opp til Melen er den fineste turen....
Dit skal i også i løpet av året. Raudtua også for der har i aldri vært
Kos deg med middagsgjestene.
Og God Påske

Eli Kristin Magnussen sa...

Så herlig Elisabeth!! Det der gjorde du lurt i - vaskebøtta kan vente, den stikker ikke bort. Sol og skikkelig turvær derimot, det lever man lenge på, hi-hi! ;)

Prekestolen... åååå, dit vil jeg også. Har en sambo som ikke tråkker fjellet, så vi får se om jeg kan sette det inn i en 3-års plan, fnis! ;)

Nyt påsken og del gjerne de flotte turbildene dine!!! Stor klem fra meg :P

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Dette var bedre enn hudvask!!!

God Påske

Grete sa...

Må si jeg minsunner deg disse fjellturene,men jeg får håpe jeg blir sprekere i mitt neste liv:)
Du får ta en tur for meg også du,Elisabeth !
Håper været fortsetter slik som det har vært,da blir det mye veranda på meg.
Ønsker deg og ungene en riktig koselig påske..og sender også en påskehilsen til han uti havet:)

Klem!

-Mitt lille rede- sa...

Mmmmm, ser ut som du hadde det en fantastisk flott tur ja!!

Dumt det ble litt dårligere vær her idag, men vi får håpe det snur, det ser litt lysere ut allerede.

Ei riktig god påske til deg og dine vennen.

Masse go`klemmer!